1
Swipe'a: Ner för senare tider. Höger för att se slutet på veckan.
+

Hathayoga

Boka klass

Lärare
Carina Hjelm,
Kristina Aspemo,
Jessika Brodecki,
Charlotte Österberg.

Syftet med hathayoga är att finna inre lugn genom att balansera solens (Ha) och månens (Tha) energi för att uppnå fysisk och psykisk hälsa. Hatahyogans rörelsestruktur och dynamiska andning hjälper dig att koncentrera dig på nuet och på så sätt stärka dina sinnen och låta själen få komma fram. Våra hathaklasser är indelade i två nivåer, 1-2 samt 2-3.

Hathayoga passar dig som vill ha en mjuk men fysisk klass som bygger styrka & skapar balans.

Hatha 1-2
I ett lugnt tempo praktiserar vi mjuka fysiska positioner som hålls statiskt i några andetag. Du får förståelse för den mentala aspekten av din yogapraktik och utvecklar en medvetenhet om andetaget. Vi tar oss tid att gå igenom asanas mer grundligt för att inte skada kroppen och utveckla vår kroppsmedvetenhet. Du introduceras också till pranayama (andningsövningar) för att uppnå balans mellan kropp och sinne.
Hatha 2-3
Här står vi lite längre i fysiska balanserande asanas som synkroniseras med djupa andetag. Du får jobba med styrka, uthållighet och flexibilitet. Vi fördjupar oss i positioner som leder till mer utmanande asanas, utvecklar solhälsningarna och gör pranayama för att uppnå balans mellan kropp och sinne.

Fördelar med hathayoga

  • Starkare flexiblare kropp
  • Mindre spänningar
  • Mental klarhet
  • Bättre sömn
  • Bättre koncentration
  • Bättre balans